تبلیغات
عمران آزاد کرج - مترو کرج

سازمان قطار شهری کرج و حومه در تاریخ ۱۳۸۰ (15سال قبل) در ادامه احداث مسیر قطار سریع‌السیر کرج–گلشهر و مطالعات وسیع حمل و نقل انبوه ریلی در کرج آغاز شده‌ است. و قرار بود این پروژه تا پایان سال ۱۳۸۹ به بهره‌ برداری کامل برسد.

خط دو ۲۷ کیلومتر است. ۱۵ کیلومتر از آن به “فاز نخست” اختصاص دارد که در این فاز، حفاری تونل‌ها انجام شده است. این فاز از بازار آهن (منطقه کمالشهر کرج) آغاز می‌شود و تا شهید سلطانی ادامه می‌یابد. ۱۳ ایستگاه دارد که کار احداث ۱۲ ایستگاه متناسب با زمان‌بندی به پیش می‌رود و ۷ ایستگاه در بهترین شرایط قرار دارد.اعتبار پروژه ۳ هزار میلیارد تومان است.

براساس مطالعات انجام شده معیار ضرورت استفاده از قطار شهری وجود حداقل ۱۰٬۰۰۰ نفر مسافر در جهت غالب در ساعت اوج ترافیک است و در برخی مسیرها این میزان به بیش از ۱۵٬۰۰۰ و یا حتی ۳۰٬۰۰۰ نفر مسافر در ساعت اوج خواهد رسید.

5 شركت مهندسین مشاور ذیصلاح شركت های طرح هفتم، اندیشكار ( حمل و نقل ترافیك)، شركت ریل بندر ( راه و راه آهن)، شركت پژوهش (شهرسازی) و شركت عصر (تجهیزات ثابت و متحرك) و با بهره گیری از چهل و هشت هزار پرسشنامه مبدأ و مقصد مطالعات حمل ونقل انبوه ریلی كرج تكمیل و 65/60 كیلومتر سیستم قطار شهری كه درسال 82 شورای ترافیك استان تایید و كمیته فنی شورای عالی ترافیك كشور به تصویب رسید و سرانجام جلسه شورایعالی هماهنگی ترافیك شهرهای كشور در تاریخ 9/7/82 به تصویب نهایی رسید و مطابق صورتجلسه مذكور خط یك از محدوده میدان دانشگاه (كمال شهر) تا محدوده سه راه اندیشه به طول 25 كیلومتر و 26 ایستگاه مورد تصویب قرار گرفت.

اطلاعات خطوط

ردیف

نام خط

مسیر خط

طول خط

تعداد ایستگاه

پیش بینی میزان جابجایی مسافر در هر جهت در ساعت

1

خط 1


گرمدره - گلشهر - پایانه مهرشهر

17Km


4

300000

2

خط 2


کمالشهر - چهارراه طالقانی - میدان امام حسین - شهر ملارد

27Km


23

35000

3

خط 3


ایستگاه کرج (میدان شهید سلطانی) - عظیمیه - بلوار موذن - باغستان

14Km


12

16500

4

خط 4


باغستان - فرودگاه پیام

18km

19

22500

5

خط 5


بلوار شهید موذن (دانشگاه آزاد اسلامی) - محمد شهر

12Km

10

18600

6

خط 6


بلوار تربیت مربی - میدان شهید سلطانی

9Km

8

17300

خط دو قطار شهری کرج و حومه به طول 30 کیلومتر تونل و 23 ایستگاه

کارفرما: سازمان قطار شهری کرج و حومه
مشاورکارفرما: مهندسین مشاور هگزا
پیمانکار: شرکت سابیر

خط 2 كه از پر ترددترین بخش‌های شهر عبور می‌نماید، به عنوان مسیر اول مشخص و در این راستا سازمان نسبت به انجام مناقصه و تشریفات قانونی مربوط به انتخاب پیمانكار اصلی (EPC) طرح احداث شبكه ریلی درون شهری كرج كه از سال 1383 آغاز شده بود، اقدام و قرارداد طرح و ساخت خط 2 به طول 25 كیلومتر با 25 ایستگاه را با اعتباری بالغ بر 694 میلیون دلار به مدت 4 سال با شركت سابیر منعقد و در تاریخ 9/12/1385 ابلاغ نمود.

از آنجایی كه تأمین مالی طرح از طریق تسهیلات فاینانس پیش‌بینی شده بود بر این مبنا سازمان، مجوز بهره‌گیری از تسهیلات مالی خارجی را وفق مصوبه مورخ 22/12/85 شورای اقتصاد دریافت و مراحل فاینانس را تا فاز اخذ گواهی مسدودی ارزی سپری نمود ولیكن تاكنون به دلیل موانع و محدودیت‌های بین‌المللی، شرایط استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی مهیا نگردیده است.

طول مسیر: 25 كیلومتر

قطارها 8 واگنه و ظرفیت هر قطار: 1450 نفر

سرعت متوسط با احتساب توقف‌ها و شانت در انتهای مسیر: 35 كیلومتر/ساعت

ساعت كاركرد: 17 ساعت (6 صبح تا 11 شب)

ساعت پیك: 5 ساعت

ساعات غیرپیك: 12 ساعت

مسافر جابجاشده در ساعت پیك در هر قطار (بدون در نظر گرفتن سوار و پیاده شدن): 1450 نفر

مسافر جابجاشده در ساعت غیرپیك در هر قطار (بدون در نظر گرفتن سوار و پیاده شدن): 870 نفر

سرفاصله زمانی حركت قطارها (هد وی): 5/2 دقیقه

و در نهایت در ساعات اوج (4 ساعت) حداقل 348000 مسافر و در ساعات غیر اوج(14ساعت)  حداقل 584640 مسافر جابجا خواهند شد. بنابراین مسافر جابجاشده در طول یك روز در بهره‌برداری برابر 932640 مسافر می‌باشد.

 
با توجه به برآورد جمعیت در سال 1390 و نرخ 42/1 سفر در كرج، برآورد تعداد سفرهای شهر كرج در سال 1392 حدود 4 میلیون در روز خواهد بود. لذا سهم مترو در جابجایی مسافر 5/8 % می‌گردد.

مهندس علی اصغر همتی درحال حاضرمدیرعامل سازمان قطار شهری کرج وحومه
محل: شهر کرج کمال شهرتا ملارد
طول خط: 30 کیلومتر به صورت تونل به قطر تمام شده 8/40 متر
تعداد ایستگاه ها: 23 ایستگاه به زیر بنای 230،000 مترمربع
تعداد هواکش ها: 22 عدد
احداث: دپو + پارگینک + مرکزفرمان
تهیه و نصب: کلیه تجهیزات(E&M)
ظرفیت مسافر: 36000 نفر در ساعت در یک جهت
حجم خاکبرداری: 2،200،000 مترمکعب
حجم حفاری تونل: 2،000،000 مترمکعب
حجم بتن ریزی: 1،560،000 مترمکعب
تاریخ پیش بینی اتمام: 1396
مبلغ پیمان: 23000 میلیارد ریال + 318 میلیون یورو

مطالعات امکان‌سنجی احداث قطار شهری کرج و حومه که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایران صورت گرفت در ابتدای سه‌ماهه اول سال ۱۳۸۲ به انجام رسید که کلیات آن در جلسه شورای ترافیک استان تهران تأیید گردید و در جلسه کمیته فنی شورای عالی ترافیک شهرهای کشور، ۲۵ کیلومتر آن به تصویب رسیده و سرانجام این امر در تاریخ ۱۳۸۲ به تصویب نهائی شورای عالی ترافیک شهرهای کشور رسید.

شهرداران، اعضای شورای شهر، استانداران و دیگر مدیران و مقامات شهری و استانی ده‌ها بار اعلام کرده‌اند که “مترو باید در اولویت باشد” اما نگاهی به روند 15 ساله نشان می‌دهد که مترو همواره در حاشیه بوده است.

تكمیل بتن ریزی سقف اول تیكت هال ایستگاه بوستان جهان

عملیات تعریض و ایجاد سه راهی خط 2 به 5


کارنامه سازمان

اواخر سال 1380 :
- تأسیس سازمان
- شروع فعال نمودن عملیات خط سریع السیر كرج ـ مهرشهر

سال 1381 :
- تدوین شرح خدمات مطالعات ریلی و کسب مجوز کمیسیون 3200
- شروع مطالعات ریلی كرج وحومه خط 2
- پیگیری عملیات اجرایی مسیر سریع السیر كرج ـگلشهرباهمکاری کامل شرکت مترو تهران

سال 1382 :
- ادامه مطالعات ریلی کرج
- عملیات اجرایی خط 1 از کرج تا گلشهر با همکاری کامل شرکت متروی تهران
- جذب مبلغ 23 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی دولت
- کسب مصوبات شورای ترافیک شهرستان، استان وکمیته شورای ترافیک شهرهای کشور
- کسب مصوبه چهل و هشتمین جلسه شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مورخ 1/7/82 (اندیشه-کرج-دانشگاه تربیت معلم)

سال 1383 :
- نهایی نمودن مطالعات وانجام طراحی های خط 2( ملارد - کرج کمالشهر)
- آغاز بهره برداری از خط سریع السیر كرج ـ گلشهر( اسفند 1383)
- جذب مبلغ 29 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی دولت
- کسب مصوبه پنجاه و پنجمین جلسه شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مورخ 20/10/83در رابطه با خط 2 (کمالشهر-کرج-سه راه اندیشه)

سال 1384 :
- ادامه مطالعات و انجام طراحی اولیه خط 2
- تنظیم اوراق و برگزاری مناقصه طرح و ساخت خط 2(اولین مناقصهEPC قطارشهــری درکشور)
- انتخاب پیمانكار طرح و ساخت خط 2 (شركت سابیر)
- تجهیز چند کارگاه تونل در خط 2 با بهره گیری از اراضی شهرداری و دولتی
- تحویل زمین ایستگاه محمد شهر- ماهدشت درخط سریع السیر(خط1) بامصوبه هیات دولت
- برگزاری مناقصات مربوط به خط 2(پیمانکاران دارای صلاحیت)
- تامین بودجه و شروع عملیات استملاک مسیر خط 1 از ایستگاه گلشهر تا پایانه مهرشهر
- جذب مبلغ 220 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی دولت
- کسب مصــوبه شصــت و دومین جلسه شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشـــور مورخ 2/12/84 در رابطه با خط 2 (ملارد-کرج-کمالشهر)

سال 1385 :

- برگزاری مناقصات مربوط به خط 2(پیمانکاران دارای صلاحیت)
- شروع عملیات اجرایی تونل ،ایستگاه ها و ساختمانهای جانبی

- افتتاح و بهره برداری ایستـــگاه اتمسفر(گرمدره سابق) در تـــاریخ 22 آبان 1385 بــا حضور مسؤولان محترم استان ، شهركرج و شهردار محترم تهران

- پیگیری مصوبات اعتباری و سعی در فعال نمودن پیمــانكار طــرح وســـاخت خـــط2

- برگزاری شــــورای اقتصـــاد مــورخ 5/12/85 به ریـــاست آقــــای دکـــتـر احمدی نــژاد رئیس محترم جمهور و ابـــلاغ آن در22/12/85 (مبــلغ 692 مـــیلیون دلاراعتبـــار فاینــانس جهت احداث خط 2 قطار شهری کرج و حومه) (بدون ضرایب و واگن)

- هماهنگی در بهره برداری از ایستگاه وردآورد

- جذب مبلغ 5/98 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی دولت

سال 1386 :
- ادامه عملیات حفاری در قطعات 1 و 2 تونل خط2
- تحویل زمین مرکز فرمان و ایستگاه امام حسین(ع) بــه پیمانکار طرح و ساخت به منظور استقرار، تجهیزكارگاه و راه اندازی دفتر پیمانکار طرح و ساخت و شروع عملیات اجرایی در كارگاه های امام حسین(ع)، یوشی نژاد، رمپ شــورا، دانشـــگاه تربیت معلم و مركز فرمان
- برنـــامه ریزی در راستای احاله قراردادهای قطعات 1 و 2 و سایر قرارداد مطالعات انجام یافته به پیمانکار طرح و ساخت (سابیر) به منظور شروع مطالعات تکمیلی و طراحی خط 2
- پرداخت بخشی از پیش پرداخت به پیمانکار طرح و ساخت (سابیر)
- كسب مصوبه هیات وی‍ژه رئیس جمهور و تبصره 13 در رابطه با ادامه مسیر تا ملارد
- پیگیری و هماهنگی در ایجاد مجتمع های ایستگاهی و تعامل خطوط مصوب قطار شهری با طرح تفصیلی شهر
- پیگیری در خصوص تاسیس دانشکده متروی کرج
- اخذ گواهی مسدودی ارزی به منظور تامین اعتبار فاینانس پروژه از بانك مركزی
- بلوكه شدن 145 میلیون دلار در بانك مركزی از محل صندوق ذخیره ارزی
- کسب مصوبه هفتادمین جلسه شورایعالی هــماهنگی ترافیک شهــرهای کشــور مـــورخ 22/12/86برای 4خـــط جـدید جمعا بطول 3/53 کیلومتر کـه 3/14 کیلومتر آن بصورت قطار هوایی و مابقی زیرزمینی می باشد.
- اخذ موافقت وزارت امور اقتصاد و دارایی در تضمین کامل تسهیلات فاینانس طرح قطار شهری کرج
- زیباسازی میدان آیت ا... طالقانی
- اخذ مصوبه افزایش بودجه تا سقف 1200 میلیارد ریال دولت و 1200 میلیارد ریال شهر
- همكاری در امور حوادث غیرمترقبه منطقه، انتخابات مجلس شورای اسلامی و ...
- ادامه عملیات ساخت ایستگاه محمد شهرـ ماهدشت در خط 1
- جذب مبلغ 177 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی دولت جهت خط 2
- جذب مبلغ 7 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی دولت جهت مطالعات قطار هوایی(خط3)

سال 1387 :

- ادامه عملیات حفاری و تحکیم در تونل اصلی خط2
- عقد قرارداد مطالعه خط هوایی با دانشگاه امیرکبیر و پرداخت 20% پیش پرداخت و شروع مطالعات
- ادامه عملیات احداث ساختمان اداری
- ادامه عملیات احداث مرکز فرمان
- گشـــایش کارگاه های جدیـــد ملارد(ایستگاه، پارکـینگ، ترمینال، پایانه)- دانشکده کشاورزی- رمپ کارگاه کمالشهر-پایانه و تعمیرگاه مهرشهر-پارک بوستان جهان
- همكاری در امور حوادث غیرمترقبه منطقه
- ادامه عملیات ساخت و آغاز نازك كاری ایستگاه محمد شهرـ ماهدشت در خط 1
- آغاز عملیات اجرایی در منطقه کمالشهر و ملارد( خط 2)
- آغاز مطالعات محمدشهر- ماهدشت- مشکین شهر- صفادشت- اشتهارد
- اخــذ تــمدید گواهی مسدودی ارزی
- انتخاب شرکت هگزا به عنوان مشاور کارفرما و نقل و انتقالات از مدیر طرح به مشــــاور کارفرما با توجه به بخشنامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
- اقدامات لازم جهت خریداری انشعابات و تاسیسات در خط2
- پیگیری های مربوط به تامین مالی خارجی فاینانس
- پیگیری ایجاد سیستم حمل ونقل ریلی بین کرج - اشتهارد
- مذاکرات نهایی جهت تبادل تفاهم نامه با دانشگاه علم و صنعت جهت راه اندازی دانشکده مترو کرج بمنظور تربیت و آموزش نیروهای مورد نیاز در رشته هـای بــرق و الکتـرونیک، مکانیک، مخابرات و علامت دهی ، سازه های زیرزمینی ، ابنیه و...در کشور و تحویل ساختمان جهت دفتر دانشكده
- ابلاغ قرارداد مطالعات تکمیلی وطراحی فاز یک مسیرایستگاه کرج تا باغستان (قطارهوایی) به دانشگاه امیرکبیر با مدیریت مستقیم ریاست محترم دانشگاه و بـا همکاری و هماهنگی معاونت محترم عمرانی وزارت کشور و شرکت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی كشور
- پیگیری درخواست و توافقات اولیه توسعه اراضی ایــستگاه محمدشهر- ماهدشت و اراضی مورد نیاز در خط 2
- تحویل زمین مربوط به احداث ایستگاهC به شرکت سابیر در ضلع جنوب شرقی دانشــگاه تربیت معلم و زمین تولید مصالح درضلع شرقی میدان شهید سلطانی به شرکت سابیر
- برگزاری مناقصه و انتخاب مدیران طرح خطوط 6و3
- تجهیز کارگاه رمپ9 (کمالشهر) و زمین های تحویلی جهت ایستگاههایI,H,G
- انجام اقدامات لازم جهت شروع حفاری ایستگاه C
- اخذ مجوز صادره از شورای اسلامی شهر کرج در خصوص مشارکت در پروژه های مجتمع ایستگاهی سازمان از طریق مشارکت بخش دولتی (ماده 19)
- برگزاری جلسات متعدد با برق منطقه ای در مورد امکان بهره برداری از پست های KW20 بدون قطعی
- اخــذ دستورات ریاست محترم جمهور و پیگیری آنها در رابطه با:
        1) مشکلات خط 2 بخصوص فــاینانس
        2) تاسیس دانشکــده مترو در کرج
        3) پیگیری جهت در اختـیار گزاردن 25 هکتار اراضی به سازمان در منطقه كمالشهر
- ادامه فعالیت اجرایی چهار ورودی به تونل و اتصال تونل های حفــاری شده به یـــکدیگر و تحکیم آن جمعا به طول حدود 5 کیلومتر در غرب مسیر
- مجوز شورای اقتصاد در خصوص مبلغ 692 میلیون دلاراعتبار فاینانس احداث خط 2 قطار شهری کرج و حومه (بدون ضرایب و واگن)
- همكاری با شركت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی كشور جهت برنامه ریزی برگزاری مناقصه خرید واگن خط 2
- پیگیری های مربوط به استفاده از صندوق ذخیره ارزی با توجه به ماده واحد قانون بودجه سال 1387 کل کشور
- پیگیری جهت تامین خریدهای خارجی(ارزی) از محل 15% پیش پرداخت فاینانس (145 میلیون دلار بلوکه شده)
- پیگیری جهت تعیین بانک عامل در تسهیلات مالی خارجی
حفاری و تحکیم تونل جمعا به طول حدود 5 کیلومتر

سال 1388 :

- برگزاری مناقصه واگن با همکاری شرکت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی کشور در ابتدای سال و انتخاب شرکت ایریکو بعنوان پیمانکار

- پیگیری بهره گیری از تسهیلات صندوق ذخیره ارزی كشور

- زمین ایستگاه محمدشهر-ماهدشت اضافه گردید

- اخذ موافقت اصولی وزارت محترم علوم، تحقیقات و فن آوری در خصوص تاسیس دانشکده مترو

- کسب مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان مورخ 1/4/88 در خصوص ادامه خط 2 به کمالشهر به طول 2/3 کیلومتر از ایستگاه پیشاهنگی تا میدان شهید بهشتی کمال شهر و همچنین ادامه خط مذکور از ایستگاه سه راه فردیس تا چهارراه ملارد به طول 5/3 کیلومتر و تملک اراضی جهت ایستگاه در شهر کمال شهر و ملارد

- انجام مناقصات و خرید ریل و ریل سوم خط 2

- انجام مناقصات و خرید کابل و تابلوی برق فشار قوی خط 2

- تکمیل و آماده سازی ایستگاه محمدشهر تا فاز   بهره برداری

- انتخاب پیمانکار و مشاوران زیرگذر ایستگاه محمدشهر:

  • مشاور : سازیان
  • مشاور همکار : پاسار
  • پیمانکار: سامان بیس
  • شروع عملیات اجرایی در زیرگذر محمدشهر

سال 1389 

-  افتتاح ایستگاه كرج- محمدشهر- ماهدشت( موسسه اصلاح  بذر و نهال)

افتتاح تقاطع غیر همسطح محمدشهر‌(زیرگذر) با حضور وزیر محترم كشور و مدیران ارشد استان تهران و استان البرز

ادامه مطالعات خطوط 5،4،3 و 6

ادامه حفاری خط 2 قطارشهری كرج و حومه

تخصص اعتبارات عمرانی سال 1389 به مبلغ 294.000.000.000 ریال

اخذ گواهی تمدید مسدودی ارزی

اخذ تمدیدی مصوبه شورای اقتصاد

اخذ موافقت و نامه پذیرش اولیه عاملیت بانك تجارت

چهل و هشتمین صورتجلسه شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مورخ 1/7/82

خط یک از گزینه شماره یک پروژه قطار شهری کرج از میدان دانشگاه تا سه راه اندیشه مجموعا به طول8/24 کیلومتر مورد تصویب قرار گرفت.

اولویت اجرائی پروژه از میدان دانشگاه تا ایستگاه قطار سریع السیر تهران - کرج مورد تصویب واقع شد و مقرر گردید شهرداری کرج نسبت به تهیه نقشه های اجرائی اقدام نماید.

پنجاه و پنجمین صورتجلسه شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مورخ 20/10/83.

عملیات اجرائی از محل دپو و میدان دانشگاه تا چهارراه طالقانی به صورت زیرزمین کم عمق و بدون دستگاه حفار انجام می شود.

محل دپوی مورد نیاز از میدان دانشگاه به سمت شمال غربی و به سوی کمال شهر منتقل و در این فاصله دو ایستگاه دیگر ایجاد شود.

مسیر واقع در چهارراه طالقانی تا میدان امام حسین و مسیر جایگزین پیشنهادی مجددا توسط کار گروهی متشکل از نمایندگان وزارت مسکن و شهرسازی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و دبیر شورای عالی ظرف مدت یک هفته مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه از طریق دفتر حمل و نقل و دبیرخانه شورای عالی جهت اجرا ابلاغ گردد.

مطالعات قسمت دوم خط که در اولویت اجرا نمی باشد از میدان شهید سلطانی تا جاده ملارد، سه راه اندیشه انجام شود.

شصت و دومین صورتجلسه شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مورخ2/12/84

اولویت اجرایی کل مسیر خط مصوب قطار شهری کرج و حومه و مصوبات چهل و هشتمین و پنجاه و پنجمین جلسات شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از کمال شهر تا سه راه اندیشه و خطوط رابط دپو و پارکینگ مربوطه بصورت زیرزمینی کم عمق و همزمان بدون استفاده از دستگاه حفار، منطبق با مطالعات حمل و نقل ریلی شهر کرج و حومه مورد تصویب قرار گرفت.

هفتادمین صورتجلسه شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور

خطوط 5،4،3  و 6

مورخ 22/12/86

چهار کریدور جمعا بطول 3/53 کیلومتر در چهارچوب طرح تفصیلی شهر کرج به شرح ذیل مورد تصویب قرار گرفت:

1-    کریدور اول، از ایستگاه مترو شهید سلطانی تا باغستان با عبور از مسیر ایستگاه شهید سلطانی- بلوار موذن - تقاطع باغستان و شهید موذن بطول 3/14 کیلومتر با استفاده از سیستم قطار هوایی(مونوریل)

2-    کریدور دوم، از میدان باغستان تا فرودگاه پیام به طول 18 کیلومتر بصورت زیرزمینی

3-    کریدور سوم، از بلوار آزادی تقاطع شهید موذن تا محمدشهر بطول 12 کیلومتر بصورت زیرزمینی بعلاوه طول آنتن

4-    کریدور چهارم، از بلوار تربیت به سمت میدان شهید سلطانی بطول 9 کیلومتر بصورت زیرزمین




طبقه بندی: عمومی،  پروژه های ملی و شهری، 

تاریخ : سه شنبه 22 تیر 1395 | ساعت 17 و 27 دقیقه و 41 ثانیه | نویسنده : سعید معصومی پور | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.