تبلیغات
عمران آزاد کرج - شروع کمربند شمالی کرج پرهزینه ترین پروژه در حال حاضر بعد از مترو- 1000 میلیارد تومن

کارفرما: شهردار کرج

مشاور کارفرما: ؟

مشاور پیمانکار: ؟

پیمانکار: ؟

اعتبار: 10 هزار میلیارد ریال

سال شروع: مرداد 1395

سال پایان: پیش بینی 1398-1399

این پروژه که پس از چهار سال وعده با تامین بودجه 30درصدی به مرحله کنگ زنی درآمد قرار است ظرف مدت زمان حدود سه یا چهار سال به بهره برداری برسد.

این بزرگراه با بیش از 17 کیلومتر مسافت و عرض ۱۰۰ متر، با تعداد 11 تقاطع غیرهمسطح و 22 عرشه راه اندازی می شود.

خداروشکر 14 کیلومتر(80درصد) آن در اراضی دولتی واقع شده است.

بزرگراه شمالی کرج بر اساس نقشه های طراحی شده، منطقه حصار کرج را به مناطق شمالی و غربی کرج متصل و در نهایت در غربی ترین نقطه شهر در بخشی از آزادراه کرج-قزوین به پایان می رسد. این بزرگراه به ترتیب از مناطق ۱۱، ۱، ۸، ۷ و ۶ شهرداری کرج گذر می کند و در واقع از خط ۴ حصار(از اول رودخانه کرج) آغاز و پس از طی تقاطع طالقانی، اراضی حسن آباد، محمود آباد، باغستان و گلدشت به اتوبان کرج – قزوین در محدوده بهشت سکینه با گذر از شمال شهر کرج ادامه پیدا می کند.

هم اکنون بزرگترین طرح در حال اجرای این شهرداری تقاطع مهرویلا با اعتبار حدود ۱۱۰ میلیارد تومان است، اما برای احداث این بزرگراه یک هزار میلیارد اعتبار تعیین شده است. و شهرداری توانسته است ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار را دریافت کند.

آمادگی ۷۰ شرکت برای حضور در مناقصه این پروژه اهمیت آنرا جلوه کرده است.

با بهره برداری از آزادراه شمالی کرج بخش قابل توجهی از ترافیک درون شهری این کلانشهر نیز کاسته می شود، ضمن آنکه با متصل شدن این کمربند به بزرگراه همت خودروها برای دسترسی به مناطق مختلف این شهرستان دیگر نیازی به عبور از مرکز شهر و خیابان های اصلی را ندارند و می توانند با استفاده از بزرگراه شمالی کرج، ادامه مسیر بدهند. از هر 100 هزار اتومبیل در آزاد راه تهران- کرج 30 هزار اتومبیل خارج می شود که احداث بزرگراه شمالی 50 درصد ترافیک اتوبان را کاهش می دهد.




طبقه بندی: عمومی،  پروژه های ملی و شهری،  ... ترین ها، 

تاریخ : یکشنبه 17 مرداد 1395 | ساعت 03 و 03 دقیقه و 21 ثانیه | نویسنده : سعید معصومی پور | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.